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FR
Le vendredi 24 février dernier se tenaient les Ratecard Days. Ce mois-ci, les intervenants du webinar Topic of the Month ont échangé autour du “Native Advertising”.
Vous n’avez pas pu assister au webinar ? Découvrez un récapitulatif des points clés ainsi que les replay des tables rondes Topic of the Month ci-dessous.
Contexte
- Display : croissance ralentie (+9% vs +38%) mais conserve sa PDM de 20%
- Native advertising en croissance (+31%, avec 491M€ d’investissements)
- Poids du natif qui augmente au sein du Display (part de 30% hors social)
- Une fin des cookies tiers prévue pour 2024
- Une future récession annoncée avec pour conséquence une dé-priorisation du branding en faveur de la performance
Objectifs
- Performances ou Branding
- Respect de l’expérience utilisateur
Formats
- Des formats toujours + intégrés, interactifs et engageants (conversationnel, rich media)
- Diversification : publi-édito, carrousel, motion ads, app install, peel, legal disclaimer
Performances
- KPI augmentés
- Taux de clics jusqu’à x10
- Taux de visibilité garanti possible (70%)
Forces
- Amortissement des assets, complémentarité d’audience et de ciblage (extension Social), performances augmentée y compris sur les indicateurs branding, brandsafety
- Pertinence : stratégie de ciblage multiple (contextuel, sémantique, data 3rd et 1st-P)
- UX : Publicité intégrée/éditorialisée, adaptée à l’apparence des sites et personnalisée
- Brand safety : possibilité d’améliorer le cadre diffusion grâce au black listing
Faiblesses / Menaces
- KPIs des annonceurs de plus en plus exigeants, précis et difficile à mesurer
- Native et réseaux sociaux : risque pour les marques en termes de Brand safety et Brand suitability
- Une fin des cookies tiers qui va challenger l’open web face aux GAFAM (échelle, capacité de ciblage, performance, brand safety)
Opportunités
- Le Native Advertising : un levier maximisant l’attention publicitaire et la performance
- Marché en quête de transparence, UX, brand safety, précision de la mesure, performances
- Démocratisation de l’IA (ex : ChatGPT) ouvrant de nouvelles perspectives : création de contenu, ciblage, chatbots, anticipation des tendances
- Des annonceurs en demande de nouveaux dispositifs branding
- Réorganisation au sein des agences (trading multi leviers vs organisation par levier)
Technologies
- Adyoulike/OpenWeb : propose des formats natifs performants, connectent les communautés engagées avec des expériences de pub sociale à travers l’open web
- Taboola : propose la recommandation de contenu sur l’open web, enrichie par l’IA pour augmenter la monétisation et l’engagement d’audience
- Outbrain, leader du Discovery, proposant des “feeds” pour faire découvrir aux internautes tout ce qui les intéresse sans qu’ils aient à le chercher (275 Mds+ recommandations/mois)
Retrouvez les replay des tables rondes Topic of the Month
Table ronde 1, avec Taboola et Adyoulike/OpenWeb
Accédez au replay du webinar en cliquant sur ce lien.
Table ronde 2, avec Outbrain, Club Med et Clarins
Accédez au replay du webinar en cliquant sur ce lien.
Ne manquez pas les prochains événements de Ratecard
Ratecard Days #19 (webinars) | 24 mars 2023 à partir de 10h00
Au programme :
- Interviews Focus
- Topic of the Month : “Vidéo”
Je m’inscris
E-Retail Meetings · Aix-en-Provence | 12 et 13 avril 2023
Au programme :
- 1 to few (presentation of partners & gathering of participants’ needs)
- 1:1 Meetings
- Networking
EN
On Friday 24 February, the Ratecard Days were held. This month, the speakers of the Topic of the Month webinar discussed “Native Advertising”.
Couldn’t attend the webinar? Check out a summary of the key points and the replay of the Topic of the Month round tables below.
Context
- Display: sloer growth (+9% vs. +38%) but retains its market share of 20%.
- Native advertising growing (+31%, with 491M€ investments)
- Weight of native advertising increasing within Display (a share of 30%, excluding social)
- The death of the third-party cookie planned for 2024
- A future recession announced with the consequence of deprioritising branding in favour of performance
Objectives
- Performance or branding
- Respect for the user experience
Formats
- Increasingly integrated, interactive and engaging formats (conversational, rich media)
- Diversification: advertorials, carousels, motion ads, app install, peel, legal disclaimer
Performance
- Increased KPIs
- Click-through rate up to x10
- Guaranteed visibility rate possible (70%)
Strengths
- Amortization of assets, complementary audience and targeting (Social extension), increased performance including on branding, brandsafety indicators
- Relevance: multiple targeting strategy (contextual, semantic, 3rd and 1st-P data)
- UX: integrated/editorialized advertising, adapted to the appearance of the sites and personalized
- Brand safety: possibility to improve the distribution framework thanks to black listing
Weaknesses / Threats
- Advertisers’ KPIs increasingly demanding, precise and difficult to measure
- Native and social networks: risk for brands in terms of Brand safety and Brand suitability
- An end to third-party cookies that will challenge the open web against GAFAM (scale, targeting capacity, performance, brand safety)
Opportunities
- Native Advertising: a lever maximising advertising attention and performance
- Market in search of transparency, UX, brand safety, measurement accuracy, performance
- Democratisation of AI (e.g. ChatGPT) opening new perspectives: content creation, targeting, chatbots, trend anticipation
- Advertisers in demand for new branding devices
- Reorganisation within agencies (multi-lever trading vs. organisation by lever)
Technologies
- Adyoulike/OpenWeb: offers powerful native formats, connect engaged communities with social advertising experiences through the open web
- Taboola: offers content recommendation on the open web, enriched by AI to increase monetisation and audience engagement
- Outbrain, leader in Discovery, offering feeds to help users discover everything they are interested in without having to search for it (275bn+ recommendations/month)
Watch the replay of the Topic of the Month roundtables
Roundtable 1, with Taboola and Adyoulike/OpenWeb
Access the replay of the webinar by clicking on this link.
Round table 2, with Outbrain, Club Med and Clarins
Access the replay of the webinar by clicking on this link.
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Ratecard Days #19 (webinars) | 24 March 2023 from 10:00
On the agenda :
- Interviews Focus
- Topic of the Month : “Video
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E-Retail Meetings – Aix-en-Provence | 12 and 13 April 2023
On the agenda :
- 1 to few (presentation of partners & gathering of participants’ needs)
- 1:1 Meetings
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